FMCG Logistics 2008

W dniach od 17 do 18 czerwca 2008 roku w Hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się konferencja
FMCG Logistics – efektywna logistyka produktów szybko zbywalnych.

Spotkaniu przyświecało motto „Szybciej, więcej, taniej, lepiej” – optymalizacja łańcucha dostaw produktów
szybko zbywalnych jako narzędzie kreowania wartości w sektorze FMCG.

W konferencji uczestniczyli goście między innymi z takich firm jak AGConsult, Coca Cola HBC, ECR Polska,
FM Logistics, Grupa Żywiec, Instytut Logistyki i Magazynowania, Kompania Piwowarska, Logistics Service,
Logisys, Miebach Consulting, Mantis International, Pekaes, Yarden Polska.

Zaproszeni prelegenci poruszali tematy: Outsourcing logistyczny – jakie płyną z niego korzyści a jakie wiąże się z nim ryzyko? Zarządzanie magazynem w sektorze FMCG – skuteczna organizacja, praktyczne metody optymalizacji kosztów „Aby dojechało szybko, koszty były niskie, a klient zadowolony” – specjalistyczny transport w branży FMCG Innowacyjne technologie i systemy IT
w służbie FMCG – kiedy, komu i co się opłaca?

Pan George Thiopoulos z Firmy Mantis International wygłosił wykład „New Trends In European Logistics Solutions for the FMCG Market” Nowe trendy
w europejskich rozwiązaniach logistyki dla branży FMCG.

Zagadnienie rozwinął na przykładzie Platformy Logistycznej Logistics Vision Suite III. Zintegrowany z LVS III system zarządzania magazynem (WMS) przynosi faktyczną wartość biznesową dla przedsiębiorstw. Faktyczne korzyści zastosowania Systemu Zarządzania Magazynem podparte były prezentacją światowych klientów Firmy Mantis, których bazę tworzą setki wiodących firm w sektorach rynku takich jak: Dostawcy Usług Logistycznych sprzedawcy detaliczni, dystrybutorzy, hurtownicy i producenci, w branżach takich jak artykuły spożywcze/napoje, urządzenia elektryczne i elektroniczne, środki farmaceutyczne, kosmetyki, produkty chemiczne, materiały budowlane, samochody pdi/depots, części zamienne/akcesoria, kable, przemysł odzieżowy, tekstylia, artykuły biurowe i książki i inne. Do międzynarodowej bazy klientów Mantis należą między innymi INTER CARS, KUEHNE NAGEL, SCHENKER, FRIESLAND, FRITO-LAYS, CADBURYS, INTERBREW, PROCTER & GAMBLE, GILLETTE, UNILEVER, METRO, PHILIPS, HYUNDAI, SUZUKI, KIA, VOLVO, HONDA i RENAULT.

Trudno się nie zgodzić z Mottem wygłoszonego przez Pana Georga wykładu „Pozostaw w tyle konkurencję, przez optymalizację łańcucha dostaw” która podkreśla, że przez brak nakładów na nowoczesne systemy w logistyce przedsiębiorstwo nie może sprostać konkurencji w wyścigu do sukcesu.

Konferencję znakomicie zorganizowała i prowadziła firma Cooper Conferences z Warszawy.